11 Mart 2011 Cuma

TEREYAĞI YAPTIM

Evet yıllardır öğrenmek ve yapmak istiyordum. Bu güne kısmetmiş. Ama kolay.
Efendim önce krema(kaymak) alıyoruz.

Bu kaymağı geniş bir kaba alıp başlıyoruz hamur yoğurur gibi yoğurmaya. Bir süre sonra suyunu salmaya başlıyor. Bu suyu süzüp musluğun altında yoğurmaya devam ediyor ve aynı zamanda yıkamaya başlıyoruz. Yıkama suyu iyice durulunca tereyağımız hazır demektir.
Ben bir kısmını tuzladım diğer kısmını da sade bıraktım. Ve buzluğa koydum. Kullanacağım kadarını buzluktan çıkartıp kullanıyorum. Bu sayede taze kalıyor. Lezzetide süper oluyor. tavsiyerim. ede



3 yorum:

Dokuztepe dedi ki...

hımm, beyaz tereyağ :)) Kaymaktan böyle yapıldığını ilk duyduğumda çok şaşırmıştım. ama artık bal ile bide cevizle hairka birşey oluyor kahvaltılarda:)elien sağlık canım.

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Teşekkürler. Ben artık marketten aldığım tereyağları yiyemez oldum bu lezzetten sonra.

Adsız dedi ki...

helal olsun gerçekten .. tereyağı yapmak beceri ister diyim..ellerine sağlık canım..