30 Haziran 2011 Perşembe

MAHKEME

İlk kez mahkemeye çıktım bugün. Bize ait olmayan bir borç için açılan dava nedeniyle. İlginç bir deneyim oldu. Yağız Emre yerinde durmadı mübaşir sessiz ol falan diyecek oldu. Sağolsun Hakime hanım mübaşiri uyardı Onun dokunulmazlığı var bırak istediğini yapsın dedi. Bizimkide duruşma salonunda ayak basmadık yer bırakmadı sağolsun. Allah başka sebeplerle düşürmesin oraya.

Sonuç klasik erteleme. Karşı taraf delillerini toplayacakmış. tabi bana karşı değil diğer davalı tarafa karşı.

Hakime hanım çok kibar ve anlayışlıydı. Getir evrakları bilirkişiye kalmadan çözelim bu işi dedi. Çıkışta davacı taraf beni gideceğim yere kadar bıraktı El sıkıştık. Sizinle ilgili değil ama yapmak zorundaydık falan filan.

Konunun bana faydası ise kat mülkiyet kanunu, 20. maddesini, b bendini öğrendim. Apartman genel masraflarına( boya,bakım, güncelleme gibi) herkesin mülkün metrekaresine göre katılması gerektiğini öğrendim. Evler için belki bir sorun olmayabilir ama işyerleri için bilinmesi gereken bir madde. Mesela bizim dükkan 10 metrekare bir yer. Ve apartman boya bakım masraflarına ölçümüz kadar katılmamız gerekiyormuş. Binanın diğer katları 100 metrekare falan.güzel düşünülmüş. Öğrenmiş oldum.

Hayırlısı allahtan inşallah.

3 yorum:

Ülkü dedi ki...

Bizde öğrenmiş olduk sağol :) bişi dicim temanda sağ tarafı küçültüp yazı kısmını genişletsene çok küçük kalmış :)

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Evet şimdi daha güzel oldu galiba

Ülkü dedi ki...

Heh evet çok güzel olmuş :)