24 Ağustos 2011 Çarşamba

SABAH DİKTİM AKŞAM GİYDİM

Efendim pazar akşamı büyük görümceme iftara davetli idik. Bayağı kalabalık bir gruptuk. 3 görümce, biz, kayınvalidemler, çok samimi bir komşumuz(aileden sayıyoruz biz onları artık) ve onun kızıve ailesi. Yaklaşık 25 kişilik bir grup.

Hava yine çok sıcaktı ve etek giymek istedim. Kumaşı kışın almıştım. Ama incecik püfür püfür bir kumaş. Cumartesi akşam dikmekti niyetim. Ama olmadı. Bende pazar sabah diktim. İşte etek.


Kumaş çift en 2 metreydi.

kumaş tiril tiril olunca birde şal kestim. Kenarlarını sık bir zigzagla geçtim.


Kumaş arttı elimdede çanta sapı vardı. Örgü bir çantaya dikmek için almıştım. E bende birde çanta diktim.


çanta resmen bavul gibi içine attığım herşeyi aldı.

Bir parça kumaş arttı. Ondanda kese dikecektim. Ama abartmayayım dedim.

Beyaz badi ve turkuaz broş , turkuaz yüzük ve Kotondan aldığım ayakkabı ile kombin (bu kombin lafı Türkçemi acaba pek bi acayibime gidiyor) yaptım.

Ha maliyete gelince: kumaşın metresi 2 lira idi eder 4 lira, Çanta sapı 3 lira, ip elimde vardı diyelim 50 Krş, Beli içim lastik oda elimde vardı onada diyelim 1 lira :) Kaç etti 8,50 lira.

Nasıl olmuşmu arkadaşlar.


46 yorum:

yemyeşildeniz dedi ki...

e süpersin sen. harika olmuş hem de bedavaya, ellerine sağlık :)

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Teşekkürler Yemyeşildeniz. Süperim dimi ben süperim süperim (Bir kemal Sunal gülüşü)
Şaka bir yana seviyorum dikiş dikmeyi. Herkes beğenincede motive oluyorum.

Ozge nin Renkleri (ozgedesign) dedi ki...

ohh maşallah güle güle iyi günlerde kullan inşallah ellerine sağlık :)

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Tasarımın renkleri sağolasın. Senin kadar olmasa da

♥♪♫♥SEMA♥♪♫♥ dedi ki...

çok beğendim.çok güzel olmuşş..çantayla takım olması arıca güzel..e işte insan becerikli olunca böyle sabah dikip akşam giyiyor..dikiş bilmeyenlerde bakıyo benim gibi..ellerine sağlık..güzel gnlerde güle güle giy inşallah:))

Aktuelmoda dedi ki...

Valla süper ötesi olmuş.Ellerinize sağlık.Renk uyumu da müthiş olmuş takılarla....

Ülkü dedi ki...

Çok güzel güle güle giy :)) çantanın içine ne ettin onu bi açıklasana :)))

moonlıght dedi ki...

Ellerine sağlık iyi günlerde giyersin İnşallah bide benim gibi acemiler için(beceriksiz diyemedim kendime utandım) eteğin dikim aşamalarınıda yazarmısın?

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Parmeren teşekkür ederim. Bende bir kursa falan gitmedim. Deneme yanılma yoluyla herşey.

suhuba dedi ki...

Çok güzel olmuş. Eteğe bayıldım. Siz kumaşları böyle uygun uygun alıyorsunuzya. Ben bulamıyorum. Gidiyorum metresine 10 tl diyiveriyor. Geçen buna benzer bir penyeye m. 7,5 tl ye aldım. Nereden alıyorsunuz bunları?

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Ülkü teşekkürler. Çantanın içine bir şey dikmedim. Kenarları sık zigzag sabitledim. Sapı dolayısıyla kıvrılmıyor.

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Aktüel moda teşekkürler. Kavverengi turkuaz ikilisine bayılırım.

Ülkü dedi ki...

"çanta resmen bavul gibi içine ettığım herşeyi aldı." demişsin ya ondan şeyettimdi :)

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Ülkü kumaş likralı o yüzden belkide.

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Moonlight üstüme olan ! bir eteğime göre kestim. Aşamaları koyayım en kısa zamanda.

Ülkü dedi ki...

:)) Yanlış anlaşmalar oldu gülüm :) yani ettiğim derken neleri aldı onu sordum diktiklerinimi yani :)

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Shuba Bursa kumaş pazarı var burda. Ben genelde ordan alıyorum. Kapının önüne çıkardıkları kumaşları dikkatlice incelemek lazım. Ama sen İstanbul dasın. Pazarlarda uygun kumaşlar oluyormuş.

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Evet Ülkü cüm karıştı biraz.
Şunlar vardı içinde Cüzdan, gözlük, telefon, anahtar, yağıza yedek tişört, şort, parfüm, eve dönerken içine vida ve dübel kutusu vardı ablamlarda onuda atıverdim :)))))

Ülkü dedi ki...

Heh oldu şimdi :)))

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Anlaştık sonunda.

neval dedi ki...

aynı renk ve model etek avm de 30 tl şahidim

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Bunu bizim beye söylemeliyim :)

Noblesse dedi ki...

etek çok güzel, mavi takılar(mavinin tonu) kahverengiye çok yakışmış, ellerine sağlık.

prenses annesi dedi ki...

kahverengi ve turkuaz çok güzel uymuş birbirine. ellerine sağlık etek çok güzel olmuş. çantayada bayıldım :)

Adsız dedi ki...

vaaay bi kumasdan neler cikarmissin, ellerine saglik.cantaya bayildim.turkuazla cok uygun olmus.anneme blogunu gösterecem kendiside böyle dikis a$igi, herseyden biseyler cikariyo oda,artan kumaslardan sac bandi,canta,vs :)))

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Noblese teşekkürler. Çok yakıştırıyorum ben turkuaz ve kahverengiyi

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Yarencim teşekkür ederim.

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Şerifecim teşekkür ederim. Annenin ellerinden öpüyorum. O neler neler yapıyordur kimbilir. Paylaşsana arada bizimle.

Adsız dedi ki...

iyi fikir bi ara koyiyim yaptigi eserleri :) bence ellerinden öpme yanaklarindan öp, senin yasini bilmiyorum gerci ama annem az bi zaman önce 40 oldu ;)

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Evet yanaklarından öpmem lazım. 38 yaşındayım. Üniversite, y.lisans, çalışma derken geç anne oldum.27 yaşında. Düşünüyorumda 18 yaşında evlenseydim şimdi o yaşında oğlum oludu.

neslihan dedi ki...

Valla şaka gibi. İnan hayretle okudum yazını. Ellerin dert görmesin. Hem insanın kendi diktiği birşeyi giymesi hemde maddi yönden ailesine külfet vermemesi çok süper bir şey. Kutluyorum seni çok güzel ayrıca ne kadarda uyumlu olur. hemde bir günde yapmışsın. becerikli insanlara her zaman ihtiyaç var hakikaten. Bazı insanlar diyorya ben çalışsam neler yaparım diye seni görsünlerde evdede bir sürü şey yapılabileceğini anlasınlar.Ellerine sağlık..

KelebekGibi dedi ki...

Gayet güzel olmus. Bende daha ne dikecek diye okudum devamini :D
Üretken hanim böyle oluyor iste ;)ELine saglik, güle güle kullan diktiklerini.

estasarimelif dedi ki...

maşallahhhhh diyorum valla ev ekonomisi diye buna denir işte.
iş bilenin, kılıç kuşananın demişler...

otuzundansonra dedi ki...

Tek kelime ile bravo desem .

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Neslihancım ne güzel şeyler yazmışsın. Allah razı olsun. İnan ya ben bunu dikerim diyip alamıyorum çoğu şeyi :)

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Kelebek gibi çok teşekkür ederim. Ayriyeten hoş geldin.

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Otuzundan sonra sağolasın.

Adsız dedi ki...

emeğine sağlık canım süper olmuş valla...yani bi de kese diksen daha süper olurmuş:))

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Eymen paşam kese eksik oldu haklısın. Neyse bir dahaki sefere :)

Adsız dedi ki...

hiihhi, ben o yasda evlendim :)) su an 21 yasindayim ve 3 yasinda dünyalar tatlisi bi kizim var :) bazen erken mi diyorum ama ona baktikca iyikide olmus diyorum

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık güle güle giyinin eteği :))

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Teşekkür ederim Sema

Ülkü dedi ki...

Çanta hakkında o kadar çok konuşmuştuk ki kısmete bak :))))

zeynep dedi ki...

Tek taşla üç kuş daha ne olsun güzel günlerde keyifle kullanın.Mutlu haftalar..

hulela. dedi ki...

bundan alası can sağlığı süper olmuş muhteşemsiniz ellerinize sağlık

1Gül - Ahşabistan (Roseone) dedi ki...

Bunlar çok cici olmuşlar hem etek hem çanta bence süper :) hep dikilmelik etek istemiştirim :) güzl günlerde kullan tala .)