18 Ağustos 2011 Perşembe

TAVUK ÇORBASI

Bu çorba benim tabirimle Antalya'nın meşhur çorbası. Nedenmi çünkü bu çorba düğünlerin vazgeçilmez yemeklerindendir. Bende çok severek yiyiyorum. Sadece benmi çocuklarda bayılıyor. Hele kışın çok fazla pişer bu çorba bizde. Çocuklarda ufak bir grip belirtisi olsa hemen bu çorbayı yapıyorum. Sabah, öğle, akşam üç öğün çorba içiriyorum. Şöyleki Yağız Emre geçen kış Kasım ve temmuz arası doktora gitmedi.(maaşallah maaşallah)



Gelelim malzemelere

- 5 bardak tavuk suyu (ben bütün tavuğu parçalıyorum bir göğüs eti ve kemikleri kaynatıyorum)

- bir tavuk göğüs eti

- Bir bardak haşlanmış nohut

- 1 çay bardağı piirinç

- 1 yumurta

- yarım çay kaşığı limon tozu

- Üzeri için tereyağ (tereyağ kendim yapıyorum. tık tık )

Tavuk suyuna pirinçleri katıyor (Antalya da koyuyoruz lafı pek kullanılmıyor) ve pişiriyoruz. Limon tuzunu sıcak suda eritiyoruz. çırptığımız yumurtaya yavaş yavaş katıyoruz. Kaynayan tavuk suyundan da katıp yumurtayı iyice ılıttıktan sonra yavaş yavaş pirinçli suyumuza katıyoruz ve kaynayana kadar karıştırıyoruz. Kaynayınca içine küçük parçalara ayırdığımız tavuğu ve haşlanmış nohutlarımızı katıyoruz.

Piştikten sonra üzerine tereyağ gezdiriyoruz.

Afiyet olsun.

Not: Ben bu çorbayı ençok Şarampol de bulunan çorbacı Alibaba da içmeyi seviyorum. Bir esnaf lokantası ama çorbası süper. hatta geçen sene ramazanda bir gece dayanamayıp sahurda bile gitmiştik.

12 yorum:

prenses annesi dedi ki...

ilk fırsatta denemem lazım. tadını tahmin edebiliyorum..ellerine sağlık canım

Noblesse dedi ki...

ellerine sağlık, kışa ben de yapayım:)))

moonlıght dedi ki...

ohhh afiyet olsun ama :) ilk fırsatta deniycem bende ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

uff cok guzel gornuyor.bende cok severim hele bol limon karabiber ve pul biberle...bana hep dedemi hatirlatir bu corba

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Yarencim kesin denemelisin. Şimdiden afiyet olsun.

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Noblesse çorba kışın bir başka oluyor dimi. Ben kahvaltıda da çok severim kışın.

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Moonlight çok teşekkür ederim. sana da şimdiden afiyet olsun.

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Esracım benim baharatlarla aram iyi değil ama dediğin gibi pulbiberle de güzel olur herhalde.

mavii dedi ki...

merhaba cnm bende tavuk çorbası çok sık yaparım ama bu tarif degişik pirinç ve nohutta var noblesem gibi kışın yaparım sevgiler:D

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Mavii akdeniz yemeklerinin önemli özelliklerinden biride nohutlu olmaları. laf aramızda neredeyse her sebze yemeğine nohut katıyorlar :)))
Sevgilerimle.

xcelis dedi ki...

şifa çorbası gibi bende bayılıyorum ama yumurta konulduğunu ilk defa duydum yemek tarifleri yöre yöre değişiyor tabi ellerinize sağlık
hayırlı cumalar

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

xcelis denemelisin mutlaka çok lezzetli bir çorbadır.